Mai leckénk címe: Hogyan győzzük le a haragot.

   Sokszor eszembe jut, mikor nincs körülöttem senki, hogy vajon mennyire civilizált az ember. Reményeim szerint senki nem vágyik arra, hogy gorombáskodjanak vele, vagy az esti kocsmaturnén beverjék az orrát, illetve fellökjék a buszon. Ugyanakkor, ha megkérdeznének, el tudok-e képzelni olyan esetet, amikor verekedést kezdeményezek, nos, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem. Ha egy problémás helyzetben már minden racionális megoldás kudarcot vallott, akkor vagy újat alkotunk, vagy lesüllyedünk egy primitívebb szintre, amikor már nem az elménk irányítja a tetteinket, hanem az ösztöneink.

   Ide vág egy kis történet.

"Amikor kamionsofőrként Törökországba hívott a kötelesség, örömmel vágtam neki az izgalmasnak ígérkező utazásnak. Teli [ugye? megint...] voltam elvárásokkal, alig vártam, hogy kalandjaim beteljesítsék az egzotikus országról szőtt álmaim! Még félúton sem jártam, amikor, magam sem értem, hogyan, a tengerparton kötöttem ki. De nem csak úgy frankón, hanem hogy elfogyott az út. Azt hittem, rosszul látok. Kiszálltunk, és térdig a vízbe gyalogoltunk. Egész kellemes érzés volt, az sem érdekelt, hogy a sziklák felhorzsolták a talpamat. Szedtünk pár kagylót, megértük lefeszegetni őket a hullámok között. Ha jobban belegondolok, csodálatos látványt nyújtott a kíváncsi halak, táncoló vízinövények és rozsdás konzervdobozok atlantiszi kavalkádja. Nem is értem, hogy került a kezembe az a fejsze.."

   A XX. századi elbeszélés azt igazolja vajon, hogy a szépség szüli az erőszakot? Vagy egyszerűen ilyen a természetünk? Lassan kezdem elhinni, hogy Buddhának volt igaza, amikor a tanulásról beszélt. Ha lekötjük magunkat, talán nem marad majd erőnk másoknak ártani.

A bejegyzés trackback címe:

https://uborkaszezon.blog.hu/api/trackback/id/tr35900379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása